15 kwietnia 2024

Klasa 1c w Trójmieście

Podróżować to żyć (H. Ch. Andersen).

Zaraz po świętach wielkanocnych klasa 1c udała się na trzydniową wycieczkę  do Trójmiasta. Pobyt na północy kraju rozpoczęliśmy od zwiedzania Gdańska z przewodnikiem. Mieliśmy okazję zobaczyć: Złotą i Zieloną Bramę, ulicę Długą, pomnik Neptuna, Willę Artusa, kościół św. Katarzyny oraz najstarszy zachowany dźwig portowy w Europie. Duże wrażenie zrobiła na nas również Bazylika Mariacka - największa ceglana, gotycka świątynia w Europie. Pierwszy dzień zakończył się mocną rywalizacją w grze w kręgle i bilarda. Było bardzo emocjonująco! Drugi dzień spędziliśmy równie intensywnie; zwiedziliśmy Gdynię i Sopot. Byliśmy w Muzeum Emigracji, widzieliśmy Dar Pomorza, ORP Błyskawica w Gdyni oraz ulice Bohaterów Monte Cassino, Krzywy Domek, Molo, łazienki Północne i Południowe w Sopocie. Ostatni dzień był pełen zadumy, pamięci oraz wzruszeń w wzwiązku z wizytą w Muzeum II Wojny Światowej. Cały wyjazd był okraszony dość zimnym, kwietniowym deszczem, ale za to nasze serca były gorące z emocji i pełne wrażeń. Z niecierpliwością czekamy na następny wyjazd. Dziękujemy za organizację wycieczki i opiekę naszemu wychowawcy panu Pawłowi Omirskiemu oraz za pomoc panu Sławomirowi Kozieł oraz panu Romanowi Kaweckiemu.

Zuza Zobek kl. 1c.

SOLIDARNI Z UKRAINĄ

Srebrna Tarcza Perspektywy 2022
Herb - Orzeł Biały

V Liceum Ogólnokształcące

z Oddziałami Dwujęzycznymi

im. Kanclerza Jana Zamoyskiego

w Dąbrowie Górniczej

"Takie Rzeczypospolite będą, jakie ich młodzieży chowanie"

sekretariat@zamoyski.dg.pl

Kontakt

Jan Zamoyski

dołacz do nas

Oficjalna strona V Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Jana Kanclerza Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej